turkish english Araça
KATEGORİ:
TAGS:
Genel Bilgiler
1.GÜN Atatürk Köşkü- Ayasofya Müzesi- Trabzon Şehir Merkezi

Uçak saatine göre misafirlerin karşılanması ve Trabzon` da Soğuksu Mevkii`ne çıkarken Gülbahar Hatun Camii`ni, İç Kale ve Zağnos Vadisi`ni panoramik olarak görüyor ve ladin ağaçları arasından geçerek bir Rum iş adamına ait olan ve sonrasında Trabzon halkı tarafından Atatürk`e hediye edilen Atatürk Köşkü` nü geziyoruz. Ardından Komnenos Krallığı döneminde 1238-65 yılları arasında yapılıp, batı cephesindeki Hristiyanlık tarihine ait freskleriyle birlikte Trabzon Ayasofya`sını da gezip, Trabzon`a özgü el sanatı olan Trabzon Hasırı, Telkâri ve Trabzon`da sadece beş ailenin yaptığı Kazaziye işlerini yapan ustaların marifetli ellerinde hazırlanan ürünleri görme fırsatı bulduktan sonra alışveriş için kısa bir zaman veriyoruz. Daha Sonra şehir merkezine gelip misafirlerimize serbest zaman veriyoruz. Serbest zamanımızın ardından otelimize hareket ediyoruz. Konaklama otelimizde

2.GÜN Borçka  Karagöl - Çamlıhemşin - Mikron Köprüsü - Ayder Yaylası - Gelintülü Şelalesi

Sabah otelimizde alacağımız kahvaltımızın ardından ilk durağımız çıkış işlemelerimizi bitirip Borçka`ya hareket ediyoruz. Denizden yüksekliği 1500 metrede bulunan ve 19.yy da bir heyelan sonucu Klaskur Deresi`nin önünün kapanmasıyla oluşmuş bir doğa harikası Karagöl de göl kenarında çaylarınızı manzaraya karşı yudumlayabilir, isterseniz göl kıyısında yürüyüş yapabilir ya da gölde kiralayacağınız kayıklarla turlayabilirsiniz. Karagöl gezimizin ardından Ayder Yaylası`na gitmek üzere yolumuza devam ediyoruz. 1350 metre yükseklikte çam ormanlarıyla kaplı Ayder Yaylasına varıyoruz. Gelin Tülü Şelalesi ve diğer irili-ufaklı şelaleleri görüyoruz. Ayder Yaylasında kendinizi bambaşka bir dünyada hissedeceksiniz. Gezilerimiz sonrasında otelimize yerleşme.Konaklama otelimizde

Konaklama otelimizde

3.GÜN Fırtına Vadisi - Çamlıhemşin - Zilkale - Rafting - Rize Bezi Atölyesi - Rize - Rize Müzesi - Uzungöl - Sürmene - Bıçak Alışverişi - Çay Fabrikası

Sabah otelimizde alacağımız kahvaltımızın ardından SEVDALUK dizisinin çekimlerinin de yapıldığı Şenyuva köyünü görerek Fırtına Vadisi`nin vahşi doğasında yükselen Zilkale'ye geçiyoruz. (Zilkale`nin kartal yuvasını andıran görüntüsüne hayran kalacaksınız.) Zilkale'de geçireceğimiz zaman sonrası dileyen misafirlerimizle ekstra  Fırtına deresi'nin coşkun sularında rafting yapıyoruz. Daha sonra Çayeli de ünlü Rize bezlerinin nasıl üretildiğini de göreceğimiz, Rize bezlerinin sunulduğu mağazalara geçip, alışveriş molası veriyoruz. Ardından Uzungöl`e hareket ediyoruz. Solaklı Vadisi`ni takip ederek Dernekpazarı, Çaykara, Taşkıran üzerinden Uzun Göl'e ulaşıyoruz. Uzun Göl`de sizlere serbest zaman veriyoruz. Bu zaman diliminde göl çevresinde keyifli bir yürüyüş yapabilirsiniz. Daha sonra Uzungöl’den ayrılarak turumuzu sonlandırıyoruz ve Trabzon’a doğru yola çıkıyoruz. Saat 20:00 de Trabzon’a varıyoruz.Otele yerleşiyoruz.

4.GÜN Sümela Manastırı - Zigana Dağı - Karaca Mağarası - Torul Cam Teras - Hamsiköy

Sabah otelimizden alacağımız kahvaltının ardından otelimizden ayrılıyoruz. 09:30 da Trabzon’dan Aracımız hareket ediyor..İlk durağımız 45 dakika sonra  Maçka ilçesini geçtikten sonra Altındere vadisi içerisinde şelale kısmında fotoğraf çekimi için bir mola daha sonra Seyir Terası olarak adlandırılan noktada Sümela Manastırını ve o eşsiz doğayı uzaktan fotoğraflıyoruz.Devam ediyoruz ve Sümela Manastırı'na girebilecek en yakın noktaya kadar araç ile varıyoruz. 10 dakikalık yürüşüş mesafesinden sonra giriş kapısına varıyoruz 60-75 dakikalık Sümela Manastırı ziyaretimiz başlıyor.( NOT: Sümela manastırı kapalı ise uzaktan fotoğraf alıyoruz.) Ziyaretimiz sonrasında araçtan indiğimiz noktaya geri dönüyoruz ve Zigana geçitini (tünel) geçtikten sonra fotoğraf çekimi için bir mola veriyoruz .Karaca Mağarası'na varıyoruz  60 dakikalık mağara ziyaretimiz başlıyor.Bilimsel olarak mağaranın havasının teneffüs edilmesi astım hastalarına iyi geldiği söylenmekteydi .Ziyaretimiz sonrasında Torul'a uğruyor yeni yapılan Türkiye'nin en yüksek cam teraslarından biri olan Torul Cam Terasta fotoğraf süresi verip  daha sonra Hamsiköy'e doğru yola çıkıyoruz eski İpek Yolu üzerinden hamsiköye varıyoruz ve sütlacı yerinde tatma imkanı buluyoruz .Bu molamızdan sonra Trabzon’a doğru hareket ediyoruz saat 19:00 gibi turumuz son buluyor.